maanantai 26. kesäkuuta 2017

Kohti seuraavaa kiertoa

Taisi olla lauantai, kun ekan kerran tuntui alavatsalla kuukautiskipumaisia kramppeja. Tai ehkä se oli jo pe? No, joka tapauksessa vuodon ja uuden kierron pitäisi alkaa vasta keskiviikkona tai torstaina,kun ovulaatiosta on kulunut 14 vrk. Tämä sama toistuu lähes joka kierrossa: noin 5-6 vrk ennen minkäänlaista vuotoa kohtu tuntuu kramppailevan. Jos mulla olisi jotain tuhrua ja/tai ongelmia keltarauhasen kans, niin se selittyis varmaan sillä. Mutta kun ei ole.

Olenkin tässä suuressa viisaudessani keksinyt syyn noille krampeille ja itse asiassa koko meidän lapsettomuudelle. Mun kohtu hylkii alkioita. Joo joo, ei pitäisi olla mahdollista tai ainakaan yleistä. Etenkään, kun meillä kummallakaan ei ole verikokeissa todettu vasta-aineita (tässä kai olennaista on mun vasta-ainearvot). Mutta kaikki merkit viittaavat siihen. Ajallisestihan nuo krampit alkavat päivä tai pari sen jälkeen,kun alkio on 7-päiväinen ja yrittäisi ehkä kiinnittyä kohtuuni. Kertaakaan en ole haamun haamua raskaustestiin saanut eli kiinnittymistä ei ole tapahtunut vaan kohtu on tehokkaasti onnistunut hankkiutumaan kutsumattomasta vieraasta eroon.

Ei, tämä ei ole pelkkää vilkasta mielikuvitusta tai epätoivoista omien oireiden tarkkailua. Mun kroppa tuppaa muutenkin hylkimään kaikkea vierasta. Olen tapaturman vuoksi joutunut erittäin ikäviin toimenpiteisiin suu- ja leukakirurgin penkillä. On siirretty keinotekoista luuta ja omaa luutani alaleuasta yläleukaan. Jälkimmäinen toimenpide meni ihan jees, mutta keinotekoinen luu puski ikenestä läpi! Kyseinen kirurgi on törmännyt kerran tai kaksi vastaavaan tilanteeseen, kyseisen suuren hammaslääkäriaseman vastaava hammaslääkäri (aihetta liipaten väitellyt tohtori) ei kertaakaan! Eli harvinaista, mutta mahdollista.

Lisäksi mulla on hoitohistoriassa muitakin vähän samankaltaisia tilanteita, mutta toi luusiirre nyt oli konkreettisin. Mulla on myös autoimmuunisairaus (kilpirauhasen vajaatoiminta) ja allergioita. Eikö tässä olisi ihan riittämiin viitteitä siitä, että mun kroppa on jatkuvasti puolustustilassa tunkeilijoita kohtaan?

No mitäkö aion asialle sitten tehdä? Julkisella puolella ei asialle tehdä mitään, koska hoitavat siellä vain massaa, eivät erilaisia yksilöitä. Kortisonireseptiä olen sieltä jo kertaalleen pyytänyt, mutta "sen käyttö ei ole niin yksiselitteistä blaablaablaa". Kyllä, tiedän itsekin sen voivan aiheuttaa haittoja mulle ja mahdolliselle sikiölle, en oo mikään tyhmä. Mutta ei, julkisella sitä ei määrätä. Yksityisellä? No ehkä. Mut haluanko laittaa miestäni maksamaan 160 euroa (tms) siitä lääkärikäynnistä? Ehkä en, etenkin kun tutulle gynelle ei näin kesäaikaan pääsekään tuosta noin ja uudelle gynelle en jaksa jankata asioita.

Mutta löysin ratkaisun vauvafoorumeilta! :O Kyytabletit! Kyllä, niiden avulla aion seuraavassa (tai sitä seuraavassa) kierrossa hankkiutua raskaaksi. Ne sisältävät kortisonia, vaikka eivät varmaan yhtä tehokasta tai yhtä paljon kuin Prednisolon, jota yleensä hylkimiseen määrätään. Mutta kokeilen. Ovispäivänä otan isomman annoksen (pitää vielä foorumeilta tutkailla annostus) ja siitä eteenpäin loppukierron ajan tabun päivässä.

Voisko meidän lapsettomuus todellakin päättyä muutaman euron maksavaan käsikauppalääkkeeseen? Oon jotenkin nyt niin innoissani tästä oivalluksesta, että odotan jo menkkojen alkua enemmän kuin ikinä :D Ihana klinikoiden kesätauko - omat ajatukset rullaa, kun ei tartte rampata hoidoissa ja pumpata itseensä hormoneja niin että tukka ja järki lähtee :D :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti